ProPIS
Desktop softver za pisarnice, šalterske službe, kartoteke i arhive.

ProPIS je moderna desktop Windows aplikacija namenjena poslovanju pisarnica, šalterskih službi, prijemu i arhiviranju predmeta i dokumenata, arhivama i kartotekama. Opremljena izuzetno brzim protokolima, sposobna da obrađuje velike količine podataka i dokumenata, ProPIS je idealan izbor za organizacije koje zahtevaju efikasno upravljanje dokumentima i brzu obradu predmeta.
Karakteristike i opis rada ProPIS-a
ProPIS je noviji savremeni softverski paket iz serije PRO. Razvijen na najsavremenijim alatima za Windows platforme, pruža sav komfor i udobnost Windows aplikacija. Takođe, koristi sve servise operativnih sistema, kao i mogućnosti udaljenih komunikacija i interneta.
Posebno važno kod ovog tipa aplikacija koje se bave obradom fizičke dokumentacije je sigurna i laka komunikacija sa perifenim uređajima, skenerima i štampačima, na način da se unos, obrada i manipulacija dokumentima vrši na jasan, intuitivan, pouzdan i udoban način. Svi moduli aplikacije su izuzetno user-friendly orijentisani tako da korisnici veoma lako usvajaju koncept "Pro" softvera.
Pregled tipičnih ekrana i opis rada
- Nomenklature su skup osnovnih informacija koje su uređene na način da se lako unose i menjaju, odnosno koriste gde je potrebno na način ponuđenih izbora, što garantuje rad bez grešaka i bez nepotrebnih ponovljenih unosa.
- Formiranje novog predmeta je jedna od osnovnih operacija koja počinje izborom iz nomenklatura (putem padajući lista ) i unosom neophodnih podataka za svaki prerdmet ponaosob. Označavanje predmeta je automatsko, na osnovu unesenih elemenata čime se postiže jednoznačnost i kvalitetno šifriranje po svim standardima poslovanja pisarnica. U samom postupku unosa uključena je masa dodatnih operacija koje kompletiraju predmet, kao i postupci rezervacije, dopune i sl.
- Pretraga predmeta je jedan od najvažnijih modula aplikacije koji omogućava pretragu predmeta po velikom broju kriterijuma, što omogućava da se na veoma lak i jednostavan način izbor svede upravo na predmete koje u datom trenutku želimo da vidimo, pregledamo, izmenimo ili štampamo. Lista izabranih predmeta može da se dopunjuje novim pretragama, da se iz nje izbace nepotrebni i da se sa čitavom listom ili pojedinačnim predmetima vrše sve potrebne operacije.
- Skeniranje dokumenata i predmeta je suštinski važno za obradu predmeta pisarnice, tako da je ovom modulu posvećena posebna pažnja. moguće je radiiti sa svim TWAIN i WIA kompatabilnim skenerima, što praktično znači sa svim iole savremenim uređajima za skeniranje, sa dvostranim skeniranjem, grupnim skeniranjem više dokumenata sa automatskom konverzijom u popularni PDF dokument koji se snima i skladišti u bazu podataka. Svaki skenirani dokument ima "preview" opciju i štampanje. Naravno, postoji mogućnost direktnog učitavanja već postojećih PDF dokumenata.
- Izveštaji su takođe važan segment aplikacije, koji omogućava uvid u rad pisara i drugih operatera (npr. inspektora) klasifikovanih u nekoliko različitih načina i po različitim kriterijumima izveštavanja (po pisaru, operateru, periodu, službi, vrsti predmeta i još dosta toga ...
- Pošta na dan je skup modula koji omogućavaju slanje fizičke pošte korisnicima preko poštanskih službi ili direktnim uručenjem, o čemu se vodi posebna evidencija. Takođe, moguće je poštu dostavljati e-mail-om, zajedno sa skeniranim prilozima u PDF formatu.
- Servisi (menu 1) Servisi (menu 2) Servisi (menu 3) su skup operacija za servisiranje aplikacije, kao na primer kreiranje rezervnih kopija, izmena lozinki pisara i operatera, grupna manipulacija bazom podataka, upravljanje nomenklaturama, podešavanje parametara i td.
- Jezička podrška podrazumeva da aplikacija može da radi na srpskom jeziku, kako na ćiriličnom tako i na latiničnom pismu što zadovoljava standarde poslovanja državnih i drugih institucija u Republici Srbiji i drugim Republikama u istom govornom području. Postoji mogućnost preslovljavanja aplikacije i na druge jezike.
- Štampa dokumenata se uvek vrši sa mogućnošću "šta vidiš to štampaš", kao i direktne štampe. koriste se svi uređaji za štampu koje podržava operativni sistem Windows.
- Web aplikacija je specijalno razvijena za potrebe udaljenog uvida u dokumenta pisarnice kroz LAN (lokalnu) ili WAN mrežu (internet). Svi službenici koji rade na terenu, mogu u svakom trenutku da pregledaju svoje predmete, preuzmu ih lokalno, štampaju i pregledaju. Uz određena prava pristupa, moguće je videti pojedinačna dokumenta jednog službenika, ćitave službe ili institucije.